Saturday 9 July 2011

'B' FoR=BOLinG&BERSIH

Assalamualaikum smuer..haaaa...kli nie bkn nk blajar ABC yer...tp juz tok trgkan msuk 'B' bgi aku tok arini..huhu..slalu kt skolah cgu ajr,B=BOLA,B=BAKUL,B=BEG...tp bgi situasi aku arini bkn 2 smue...

1)'B' for BOLING...


-saat2 yg aku nnti2kn dh tibe...pnat aku ajk mmbr aku kt tg.krg men boling,smuenyer bzyyyy mnjang..tup2 ade plak yg snggup(xtaula sggup ke dier)nk pgi dgn aku rini..tp mmg aku dh gthu dier dlu nk men dgn dier sbtu nie..nk mentioned ker nme dier(biar famous skit dak 2)..huhu..hasmizam(has) nmenyer...dlu aku pnah men boling dgn dier skali(frst time bgi dier la,aku dh byk kli...hehe)time dier nk blik srwak coz cti sem dahhhh...
tmpt pling dkat men boling kt sini of cozla sunway pyramid..kat2 dgn sunway lagoonla...xthu ker??cri google map..sonang...hahaha..

- so,kira jdila arini nk pgi...tp sbuk2 aku on9 FB(facebook ler),ak ade trbce jlan nk g sunway ditutup sbb..sbb..nnti aku citer...huhu...so,mcm cncel la...(kcewa x trhingga aku)soknyer aku bgun mcm biase(bkn tok g klas)aku trus on9...dgn mke yg xmndi,hati yg hampa coz xdpt men boling...aku 'berniat' tok bsuh bju jer..sodih2..smbil2 2 aku lyan citer FINAL DESTINATION 3 yg tlah diupload oleh fadhli,mmbr aku lgi sorg mrgkap tman bilik aku...agk2 dlm 1jam stgah la aku lyan cter 2...seram sehhh!!!

- tup2 has dtg bilik aku ckp"jom boling ,xdenyer jlan ttup"..aku pun ON jerla...alhamdulillah,smpai jer sunway trus g tmpt boling...tp has smpat la jgk mncekik 2 bijik donut(akibat xmkn tghri la)huhu..tgk2 ade plak tournament,mmg hmpa gler r..receptionist 2 ckp kul 5 bru ksong tmpt 2..so,dgn mke yg agk frust,kitrg plan mkn dlu kt A&W(ade lgi upenyer)dkat sjam kt situ...borak pyer borak,dh kul 5..so trus g tmpt boling 2 blik...sib bek ade tmpt...klu tdak,mmg mnyirapla aku..haha...

-dgn rekod cmrlg aku yg trdahulu(poyo giler)aku tlah brjya mlkukn strike sbnyk 4 kali bgi tok 2 frame...sprti yg dijangka..hohohoh...bnggala plak...has pula,hnya sekadar mlakukan 1 kali strike...usaha yg baik dri ko has...hehehe..xper2,cbe lgi nnti yer... abis 2 frame kitrg men,trus blik...tp smpt lgi has shopping..aku hnya mmpu mlihat jer...hrmmm...kluar dri snway jer,trus dpt bas...n smpaila ke rumah...

*mmg lepas gian aku nk men boling...bydeway,thnkz to has coz tmnkan aku men boling(klu men sorg2,sriously bosan gler..)len kali kter men lgi...insyaallah ko leh klhkan aku pas nie...haha...

2)'B' for BERSIH




korg thu ape2 x psal BERSIH nie...bersih?bersihkan ape?dri ape?tok ape...yg psti bkn mksd brsih yg yg ade dlm fikiran korg skunk nie..slah2!!(mcm aku leh bce fikiran org je)...BERSIH nie sngkatan kpd kumplan yg inginkan keadilan dlm pilihan raya..2 jer yg aku thu...before aku tlis mcm2 kt sni,aku hrap korg smue xtrase ataupun slah anggap kt aku...nie hnye pndpt aku n xprlu tuk brgaduh n brtgkar...

-frst,aku nk citer psal tjuan BERSIH nie..ok,aku mngakui pde demo nie ditentang hbt oleh kerajaan kerana bleh mnggangu gugat negara n keselamatan rakyat..tp pnah x korg fikir nape dorg buat nie smue?nape dorg brsusah pyah ajk org srtai mereka?nape?nape?xlen xbkn dmi keadilan ktika pilihanraye berlgsung...kte ngara dmokrasi,tp sistem yg dorg wat srius xadil...mgkin aku xder bkti yg kukuh,tp aku dh bce dri sumber yg bleh dprcyai...

-second,mmgla pde mlenyer ditegah n dilarang tok wat demo di jalan raya...tp bbrapa ari kemudian YDPA dh  bertitah spya wat demo di STADIUM MERDEKA..tp ape yg jdi??polis xbnrkan mreka buat kt situ...spe yg drhaka dgn spe skunk??bnda nie dh dirundng sndri dgn YDPA...tp ade jgk yg mlnggar titah baginda..AMPUN TUANKU!!..lpas 2,still isytiharkan sbgai haram...what??!!!xphm btol la...

-third,drpda yg aku tgk rmai yg cedera n ditangkap oleh pihak polis...korg ade nmpk dorg bwk bom?parang?pistol?mrcun?ade x...xder kn..so,knape prlu ditgkap...mereka sama skali xder niat tok mncederakn org...tp nape pihak polis yg mencederakan mereka??mne pgi sifat kemanusiaan...niat hnye tok menegakkan keadilan..lgi stu,sblum prhimpunan bnyk tgkapan diwat bgi mereka yg mmakai bju kning..undg2 ape nie??xde kebebasan ker. ape nie..haishh...xthula nk ckp ape lgi...

*PERHATIAN=ape yg aku tlis nie atas dasar pendapat aku...aku xmahu tmbulkan kkecohan,aku xmahu tmbulkan prgaduhan...juz tok mnyuarakn pndapt...so,jgn ingt aku hnya tlis sbagai kpntingan politk smata2..its not me OK!!...

ASSALAMUALAIKUM...

















2 comments:

  1. hah! name aku ade..name aku ade haha....oit..ape belog ko nu trus bukak je ade lagu...seb bek aku xmkn mase bce ni..kalo x dh sah2 aku tkejut hahahaha...

    ReplyDelete
  2. ok ape...ko bleh msuk dlm dnia jiwang aku..jom2 join jiwang...haha

    ReplyDelete

Followers